Play game

Play game

024Ngô Thị Khánh Hòa -

Objective: Help students improve their communication skills by performing a particular role in listening passage.

Time: 8 - 10 minutes

Preparation: Lesson plan, handouts, ...

更多...

Objective: Help students improve their communication skills by performing a particular role in listening passage.

Time: 8 - 10 minutes

Preparation: Lesson plan, handouts, recorders…

Procedure:

Step 1: Class members are divided into pairs or groups and given important suggestions about the topic.

Step 2: The teacher assigns roles for members of the group or they assign the roles themselves in the lesson.

Step 3: The teacher asks students to make up their role play based on the information given. A role play in the class consists of three stages: greetings, content, and closing.

Step 4: The teacher sets the time and asks them to act.

Step 5: Teacher and students review the successes and failures of their role play.

Some tips on the successful classroom role-play.

- The teacher should prepare carefully in advance. Try to think through the language that students may need in their work.

- The role of the teacher is to watch the play, encourage students and support them if necessary. The comments and advice should be put in the end.

- Recorders should be used to record what they have done because they can have opportunities to listen to the dialogue again and reflect on the language they have used. It is also a good way for self-correction.


Re: Play game

062Vi Thị Lương -
Mục tiêu: Giúp học sinh nâng cao kỹ năng giao tiếp bằng cách thực hiện một vai trò cụ thể trong đoạn văn nghe.

Thời gian: 8 - 10 phút

Chuẩn bị: Giáo án, tài liệu phát, ...

更多...

Mục tiêu: Giúp học sinh nâng cao kỹ năng giao tiếp bằng cách thực hiện một vai trò cụ thể trong đoạn văn nghe.

Thời gian: 8 - 10 phút

Chuẩn bị: Giáo án, tài liệu phát, băng ghi âm…

Thủ tục:

Bước 1: Các thành viên trong lớp được chia thành từng cặp hoặc nhóm và đưa ra những gợi ý quan trọng về chủ đề.

Bước 2: Giáo viên phân vai cho các thành viên trong nhóm hoặc các em tự phân vai trong bài.

Bước 3: Giáo viên yêu cầu học sinh đóng vai dựa trên thông tin đã cho. Một vở kịch trong lớp bao gồm ba giai đoạn: chào hỏi, nội dung và kết thúc.

Bước 4: Giáo viên ấn định thời gian và yêu cầu các em thực hiện.

Bước 5: Giáo viên và học sinh điểm lại những thành công và thất bại khi đóng vai.

Một số mẹo về đóng vai thành công trong lớp học.

- Giáo viên cần chuẩn bị trước kỹ càng. Cố gắng suy nghĩ thông qua ngôn ngữ mà học sinh có thể cần trong công việc của họ.

- Vai trò của giáo viên là theo dõi vở kịch, khuyến khích học sinh và hỗ trợ các em nếu cần thiết. Các ý kiến ​​và lời khuyên nên được đặt ở cuối cùng.

- Máy ghi âm nên được sử dụng để ghi lại những gì họ đã làm vì họ có thể có cơ hội để nghe lại cuộc đối thoại và phản ánh về ngôn ngữ mà họ đã sử dụng. Đó cũng là một cách tốt để tự sửa chữa.